Klappat och klart

Nu ni...
Äntligen dags för ännu ett inlägg i denna blogg.


Ingen stämning, ingen glädje. Det känns verkligen som att jag, sorgligt men sant, bojkottar jul i år. Inte nog med att jag skippade den årliga julmarknaden i Nora, nej, jag totalt struntade i lucia. Jag orkade varken pallra mig upp till kyrkan eller ens sätta på tvn för att titta på dem. För min del blev det 20års kalas istället, för att för tillfället lyckas väva in lite glädje i min vardag trotts allt. Nej urs, jag har verkligen ingen julstämning i kroppen alls trotts att granen är framme, lussekatterna bakade och julstöket i full gång här hemma. Varför? Vad är det som saknas liksom? Jag är inte helt hundra men jag har en svag aning om vad felet kan vara. Dels finns det ingen snö på backen, och en o-vit jul är väll ändå ingen jul? Likaså är jag van att hela tiden ha flera bollar i luften. Jag är van vid att vara i fullgång med ett fullspäckat schema. Och i vanliga fall brukar då helger som julhelgen vara ett ypperligt tillfälle för avkoppling för min del. Grejen är dock bara den att jag somsagt redan varit nog med avkopplad, rent utsagt uttråkad i si så där 3½ vecka och vad ska jag då med lugn och ro till? Nej tack. Gör min kropp frisk och ge mig träning istället för sjutton!

Hur som helst, julstämning eller inte, har ju i varje fall varit duktig och handlat klart alla klapparna inför jul. Skönt. Tror att jag på sista tiden varit en sådan där "shopaholic-person". Nej, skämt och sidå men på senaste tiden har jag faktiskt varit relativt shoppingkåt. Den närmsta veckan har jag spenderat 2-3 dagar för shopping inne i Örebro/ute på Marieberg. Inte nog med det. Varje gång har jag även lyckats handlat med mig en hel del saker hem. Hemskt eller nyttigt? Det vet jag inte, men känns i alla fall bra än så länge. Jag menar så länge som jag inte kommer på att jag skulle behöva dem där pengarna till något annat vettigare så får det vara lugnt liksom. Har en liten besparing undanlagd till mellandagsrean också. Hoppas verkligen på shopping då alltså. Mellandagsrea är ett måste i min värld. Oturligt nog brukar det ju vara så att när man väl har sparat undan pengar till liknande tillfällen och ställt in sig på shopping så hittar man inte ett skvatt. Därför försöker jag för tillfället att lura mig själv genom att försöka glömma den där mellandagsrean och alla planer på inköp jag har. Dock går det inte så bra. Får väll kanske sätta mig och ta ett par glas glögg så kanske man glömmer allt sedan. I alla fall för en stund. Om ni förstår vad jag menar?



Yesbox! Det var allt från mig denna gång. Eller just ja, jag kan ju passa på att berätta för er mina kära läsare/vänner att  jag nu är tatuerad. Märkt för livet liksom. Är för tidigt att säga om den blev bra eller inte då plasten är i vägen. Det känns bra hittills i varje fall.


Och tillslut... Hoik's lista såklart.

Eftersom det närmar sig julafton passar det väll då bra att jag skriver fem saker som jag önskar mig.

•·         Massage (hos en sjukgymnast/massör)

•·         Ipod shuffle

•·         Boken Martas seger (tror den heter så)

•·         Baywatch dvd-box

•·         EN HEL OCH HÅLLBAR KROPP



/Från allas våran Hoik till er alla andra
En riktigt god jul.

Kommentarer
Postat av: Evy

God jul kakan! <3

2008-12-23 @ 23:09:36
URL: http://evylynpettersson.blogg.se/
Postat av: Lara

HAHAHAHAHHA JAG SKRATTA SÅ JAG BÖRJA GRÅTA NÄR DU ÖNSKADE DIG BAYWATCHBOXEN!



HAHAHAHA DU ÄR FÖR BRA SANDRA xD

2008-12-23 @ 23:13:55
URL: http://grungenohamster.blogg.se/
Postat av: madde

god jul igen skruttan =) tatton vart jätte bra =) skit frän!

2008-12-24 @ 22:37:37
URL: http://maddiseriksson.blogg.se/
Postat av: sandra

När får man se tatueringen sandra? lägg ut bild ;)

2009-01-04 @ 23:21:43
URL: http://sandraostluund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0