Tick, tack, tick, tack...


Jaha ja, nu gör man ännu ett försök i att skriva ett inlägg.

Jag tvivlar fortfarande på att skriva blogg är min grej, men konstigt nog är det ändå rätt kul.

Det konstiga är att trotts att jag tycker det är roligt kan jag inte riktigt komma på vad jag ska skriva när jag väl sätter mig här, trotts att jag innan jag sätter mig vid datorn i stort sätt alltid vet värsta saken jag vill skriva om. På nätterna i min säng, på helgerna efter speciella händelser, på bussen till och från skola & träning virvlar massa idéer och funderingar runt i mitt huvud. Mycket av det är sådant jag säkerligen skulle kunna skriva om här, men när jag väl sätter mig är det precis som att mina tankar, orden jag vill skriva inte når ut ifrån mitt huvud till fingerspetsarna.


Jaja, hur som helst.

Två veckor har nu gått, och mitt så kallade "träningsförbud" var egentligen räknat att vara över efter denna helg. Dock ser det mörkt ut då min axel inte blir bättre. Förmodligen blir det en till vecka bestående av vila och kondition/mage/ben- träning. Riktigt jävla uselt känns det! Inte nog med att jag känner mig rastlös och uttråkad, jag saknar mitt lag, jag saknar min vardag, jag saknar mitt liv.

Men... jag får väll försöka tänka på det vettiga en god vän sade till mig,
" Det är bättre att stå över träningen ett tag och sedan kunna komma tillbaka hel, än att istället ha för bråttom och bli borta trasig för alltid."


Jaja, nu ska jag inte sitta här och gnälla mer. Inte för jag skulle vilja påstå att allt detta är gnäll, men.

Ikväll ser jag i vilket fall fram emot. Ska alldeles strax ta och hoppa in i duschen och sedan fixa mig, för i kväll är det utgång som gäller! Allas vår Madelene Andersson blir 20, och det ska minsann firas. Grattis på henne.


Som avslut på detta inlägg tänkte jag härma Susanna Kallur (en av mina större förebilder) en aning och skriva en fem punkters lång lista. Givetvis ska listan endast innehålla positiva saker, och därför får dagens lista utgöras av fem saker som åtminstone varit bra under mitt träningsuppehåll.


•·         På sista tiden har jag hunnit med att göra saker jag vanligtvis inte gör allt för ofta.

•·         Våra nya träningsoveraller är fett sköna!

•·         Vågat vara onyttig (om det nu kan räknas som positivt?)

•·         Lite smått tagit tag i eftersläpande skoluppgifter.

•·         Bokat tatueringstid.


Kommentarer
Postat av: Noname

Jag känner igen det där med att det kan bli stelt ibland när man ska skriva....Se det possitivt med din skada, du hinner ju med massa annat kul=). Hälsa Madde

2008-12-13 @ 20:55:59
URL: http://bermjudadingding.blogg.se/
Postat av: Stina

Din polare säger fetingsmarta saker. Hoppas för övrigt att du postar en bild på din tatuering när du kladdat dit den!

God jul och allt!=)

2008-12-18 @ 00:12:51
URL: http://puckomongo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0