Det kastades hit och dit

Äntligen blev det av, det som vi i laget (kanske mest Jonne) sett fram emot. Julkvällen hemma hos Hanna blev mycket lyckad. Julmat åts, historier berättades och skratt skrattades. Min och fleras debut av julklappsleken gick av stapeln. Gått och varit nervös över den där nedrans leken i flera veckor tack vare allas vår käre tränare Jonne, men kul var det. Hem kom jag med ett stort leende på läpparna, en proppmätt mage och fyra julklappar rikare. En av klapparna jag fick med mig var boken Alkemisten, vilket tydligen var en bok som flera ansåg skulle passa mig utmärkt. Jag som läser så mycket böcker!? Efter att ha fått flertalet argument för varför just jag borde läsa den boken tror jag dock att jag kanske ska ge den en chans. Man kan ju inte döma något innan man testat?

Nu tar vi julledigt. Ja, ifrån matcher åtminstone och det gör vi med bravur. Att gå på julledigt som serieledare känns ju lite skönare än om man legat någon annan stans i serien. Tur att vi vann matchen mot Norrköping i söndags! Några poäng till godo där tack vare detta…
Innan den riktiga julledigheten startar har vi givetvis en del träningar och andra roligheter kvar. Julledigt på riktigt beräknas vi få omkring den 22a december.  Sen laddar vi för fullfart i mellandagarna igen!


Nu kör vi!

/Hoik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0