Bam bam bidam...

God morgon!

Ja, verkligen en god morgon. Det var länge sedan det kändes så här bra att vakna. Varför just denna morgon känns så positivt annorlunda har jag än så länge inte en aning om. Solen skiner och det känns bara så härligt helt enkelt. Vaknade alldeles nyss upp efter en skönnattssömn, åt lite kesomackor och satte mig här i vardagsrumssoffan. Från fönstren framför mig bländas jag av solljus. Solljus som så vackert glimmar ifrån sjöisen. Och inte nog med det gott folk, ur mina högtalare spelas just nu Will.I.am - It's a new day, och då kan man inte annat än le. Ska snart bege mig mot bussen för att åka mot skolan. Samhällskunskap står på schemat, men först hade jag tänkt bjuda på ett smaskigt inlägg angående helgens bravader. Läs vidare och njut, eller nöj er med detta om ni nu vill.


Ja, som flera vet var vi (KFUM Örebrovolley div2 tjejerna) alltså iväg och spelade SM-kval i Arvika hela helgen lång. En mycket bra helg om ni frågar mig. Vi spelade bra, snackade mycket på planen och hjälptes åt i baklinjen. Även om både jag och många andra kan tycka att prestationerna är det viktiga/ det som räknas så får man ändå inte glömma att det någonstans mitt i allt faktiskt handlar om att ha kul och det hade vi. Många gånger om faktiskt. Resultatet i kvalet blev en förlust i finalen mot Team Valla (inte samma lag som vi har i serien), men nöjda var vi för det. Vi tog oss ju faktiskt igenom hela kvalet obesegrade (förutom finalen). Inte ens ett enda litet set förlorade vi under gruppspelet eller i semin. I mina ögon är i vilket fall det jävligt bra gjort. Och vi lyckades med det vi kom dit för, alltså att kvala oss vidare till SM :D!


Min egen prestation gällande denna helg får jag nog också lov att nöja mig med. Med tanke på att jag fortfarande är skadad i axeln (men på bättringsvägen) kan jag fortfarande inte spela för fullt vid nät, men lyckades ändå med något enstaka dunder block. Och min prestation på bakplan är jag absolut nöjd med. Gick bättre än förväntat. Sen måste jag ju såklart nämna att jag faktiskt essade Katrineholm med min nedrans underhandsserve. Haha, jävligt taggande och skrattretande på samma gång.

Yeah Yeah. Nu måste jag springa till bussen. Ett till inlägg angående helgen kommer att komma. Då hoppas vi på lite bilder och lite ord från helgen angående andra saker än bara spelet.

Tja rå!

/Hoik
(jag vet att inlägget är upplagt nu på kvällen, men det fungerade inte riktigt i morse.)


Kommentarer
Postat av: ilmä

Det var så kul att träffa dig då :D

Puss och kram!

2009-02-27 @ 16:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0