Norrköping, staden där ö uttalas öö

Jag vet inte om det är lathet eller vad det är, men grejerna ifrån helgens packning är ännu inte uppackade. Precis som alltid efter matcher, resor och dylikt blir kläderna och annat liggandes i väskan där på golvet i hallen. Jag kan sträcka mig så långt att jag faktiskt tar ut den blöta handduken och matburkarna/frukterna som jag vet ligger i väskan, men det är inte alltid ska jag säga er. Jag vet inte hur många gånger jag har hört mamma svära över väskorna, ja ni läste rätt väskorna som ligger där i hallen. Det spelar ingen roll hur många gånger hon påminner en om att plocka upp sakerna, så blir dem ändå liggandes där enda tills jag verkligen behöver väskan och måste plocka upp dem. Jag förstår inte, det är väll knappast mindre jobbigt att plocka upp dem om en vecka än att göra det på en gång? Kanske snarare tvärtom. Jobbigare efter en vecka då bananen har jäst, eller handduken gett sunkig lukt åt hela väskan. Ja, det är bra konstigt det där alltså. Kanske är det en slags störning vi idrottsmänniskor får? Jag kan nämligen nämna flera vänner som är precis likadana, och största delen av dem innefattas under ordet "idrottare".


Köpte en ny väska för någon vecka sedan.
 Upptäckte dock att den var lite för stor för att användas till den "vanliga" träningen. 
Till läger, resor och äventyr passar den utmärkt.
Låt det börja! 


Hur som helst. Som några av er vet så lämnade jag Nora/Örebro i fredags. Jag styrde min kos mot Norrköping i förhoppning om ett bra avslut på det korta lovet. Och ett bra avslut blev det. Jag bodde hos Ilma, vilket jag inte ångrar en sekund. Hon och hennes familj fick en verkligen att känna sig välkommen. Hoppas hon förstår att hon är minst lika välkommen hem till mig. Fredagen bestod av en sightseeing i staden och provsmak på chicken- kebab (precis som kebab fast remsorna är av kycklingkött och serveras i pitabröd eller baguette.) Det slog mig att Norrköping faktiskt är rätt fint. På lördagen blev det bl.a. att göra staden och sedan bjöd Ilmas mamma på Pyta (en bosnisk maträtt). Den fylld med köttfärs måste jag varmt rekommendera. På lördagskvällen bar det av till Hugos där det blev mycket dans och glada miner. Katarina hade vi fått med oss också, mycket trevligt! Var lite orolig att jag inte skulle hunnit träffat henne under helgen, men så blev som tur var inte fallet.

Jag vet! Det kan tyckas konstigt att umgås på fritiden med sina motståndare, men nu är det ju faktiskt så att när vi står där på varsin sida nätet och det verkligen gäller, ja då är vi motståndare. Fiender! Men utanför planen har vi en vänskap. I somras levde vi tillsammans i en hel vecka och gjorde det vi alla kanske gillar mest. Den veckan var bara för bra och det finns många minnen därifrån.
Talanglägret 08, veckan med stort V!

/ Sandra

Kommentarer
Postat av: Lajs

åh väskan! najs!

2009-02-24 @ 11:24:16
Postat av: Lara

hahahaha det där med väskan är den bittra sanningen!

2009-02-24 @ 20:02:35
Postat av: malin

haha, ja riktigt gott bröd :)

2009-02-25 @ 20:17:11
URL: http://malinstahlberg.blogg.se/
Postat av: ilmä

:D hihi first off all heter det "Pita" hehe :D jag hade en super helg :D verkligen jätte roligt att du var hemma hos mig för vi hade ju riktigt skoj även fast vi kolla på världens längsta och sämsta film :P hahahaha skojj hade vi ändå :D

och på Hugooooooos :D yeey det var riktigt kul att festa lite med dig:D hihi..

men duuu.. på matcher.. hmm.. det brukar ju funka riktigt bra när vi båda står där framme vid nät ;) hehehe

just put a smile on that face :D



jag hade jätte roligt och det är riktigt skönt att höra att du trivdes hemma hos mig :)

kommer ha minnen för resten av livet från denna helg:D yeey :)

vi ses ju snart igen i örebro ;)

då vi är motståndare framme vid nätet hehe :)

och så måste ju jag komma och hälsa på dig nån gång i Nora:D yipii :D



Bästa helgen:)

Puss och Kram :) <3

2009-02-26 @ 16:52:05
Postat av: madde

jaaa jag vet!!

sorry men har totalt glömt, hade inga pengar när du skicka så kunde inte svara så jag glömde helt bort det. men jag skicka till dig idag!

har 500 till dig nu så! behöver bara kontonummer o grejs =) pussis

2009-03-01 @ 15:48:31
URL: http://maddiseriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0