Som ett plåster på såren

Universitetet hela dagen i onsdags. Dels blev det "naturkunskaps föreläsningar" om hur man tar fram nya mediciner med hjälp av datorer (där vi bl.a. fick veta att man på Örebro universitet tagit fram ett plåster som kan hjälpa till att bota cancer) och likaså en föreläsning om kemikalier och dess påverkan i vårt samhälle. Intressant stundvis och trevligt sällskap hade jag med mig. Vi var tre elever och två lärare. Två lärare jag tycker mycket bra om och två klasskompisar som jag börjat gilla allt mer och mer. Resterande tid av dagen ägnades åt universitetsdagarna. Besökte några program/utbildningar. Något jag fastnade lite mer för var Manegement in sports & recreation. Mer om det en annan gång...


Efter besöket på universitetet börjar lite mer positivitet hägra. Innan kändes allt becksvart. Eller inte fullt så illa, men näst intill. Jag menar, allt det här med ekonomin, pengar, hur man ska klara sig osv. har dragit ned glädje känslan totalt. Hur ska man ha råd att bo? Hur ska man ha råd att leva? Och framförallt maten, hur ska man klara den? När man tränar kan man ta mej tusan inte leva på nudlar och inte vill jag det heller för den delen. Men jag tror ändå att studentlivet skulle kunna vara bland dem bästa tiderna av ens liv, såvida man lyckas välja något så när rätt. Något man är intresserad av och något man känner att man klarar av. Hoppa inte på någonting bara för att, utan tänk längre. Ha en plan. Se dig själv i framtiden, så löser sig allt annat allt efter som. Och jag ska säga er en sak, jag har börjat sett allt fler och fler små bilder inne i huvudet. Skönt!


Nu återigen tillbaka i rutan/skärmen min alldeles egna topp - 5 lista.

Kvällens lista får handla om fem ämnen, även händelser som ligger mig varmt om diskussions- hjärtat just nu.

•·         Tv:s flopp att inte visa kvinnornas Algarve cup i rutan

•·         Ironi är väll bra härligt

•·         Framtiden

•·         Mästarnas mästare

•·         Hälsotidningarnas innehåll


Kommentarer
Postat av: Martina

HAHA! Jag vet inte vart du hittade den likheten :P

2009-03-11 @ 17:47:33
URL: http://martinadanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0