Förberedelse är halva jobbet

Jobbet. Kort dag. Hem, hämta packningen och off we go... Landat. Precis tagit en match fuzzball med amerikanskorna och Anna-Lena. Exallterad, förväntansfull. Kroppen är fylld med positiva och nervösa känslor. Det har varit en bra träningsvecka. Energin på träningarna har varit uppe och tempot likaså. Träningarna i början av veckan var nog bland de bättre träningarna så långt denna säsong faktiskt. Det känns som det börjar lossna smått för oss damer i Hylte/Halmstad. Och vet ni vad? Jag är på G! Har för första gången den här säsongen gjort en ordentlig träningsvecka. Och jag är enormt taggad! Här ligger jag nu i min hotellsäng, med min kära lagkamrat Katta brevid mig. Ligger här med tankar som att jag imorgon har chansen att få vara med och uppleva Hylte/Halmstads första titel. Jag har chansen att ta MIN första titel någonsin i idrottsväg och att Lindesbergvolley är laget som står på andra sidan nätet gör det hela ännu mer roligare och pirrigare.
Vi i H/H är underdogs. Så gott som alla förväntar sig att Lindesberg är dom som ska vinna. Jag själv säger som Erika, liberon i mitt lag, kommenterade i tidningen: "Det laget med den bästa dagsformen är det laget som kommer att gå vinnande ur finalen." Jag vet att vi i H/H är ett lag att räkna med och efter i morgon, gott folk, kommer förmodligen ni också veta detta.

/ Hoik
#10



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0