Nice to fit in

Dagarna rullar på i ruskig takt och snart har jag befunnit mig i Halmstad i tre hela månader. Mina vardagar ser i stort sett precis likadana ut oavsett vilken vecka det är. Skapa rutiner, så är det att hålla på med idrott på elitnivå. En vanlig vardag för mig innebär oftast jobb 07:45 till 16:30, sedan bär det av till träningen där vi tränar boll i 1½ - 2h. Någonstans däremellan, antingen på morgonen innan jobbet eller på kvällen efter träningen, är det gym som gäller. I like it! Fredagar är ledigdag. Kort arbetsdag och ingen träning på kvällen. ”Jeansfredag” även kallat, av oss volleybollare på jobbet.

Dag ut och dag in går vi runt på Depend med jobbkläder. De få timmarna om dagen vi spenderar utanför jobbet är det träningsklädsel/klubboverall som är ett faktum. Måndag som tisdag. Onsdag som torsdag. Ordet skabbig/sunkig är något som matchar våra vecko- outfits rätt bra. Men på fredagar kära vänner, då är det som sagt ”jeansfredag”. Vi slutar tidigt och ingen träning har vi framför oss. Det innebär snygga kläder, helst jeans. Och smink. Så gott som varje fredag blir det en sväng ned på stan och kolla läget. Eftersom det är ända dagen på hela veckan man har tid att gå där. Söndagar skulle jag mer än gärna ta mig shoppingrundor på stan, men helt seriöst. Lyssna nu kära Örebroare… INGET har öppet på stan i Halmstad på söndagar. Haha precis som i fucking Oslo, ett stort minus detta. Annars gillar jag staden skarpt!

Och folk… det låter som att jag absolut inte gör något annat än att jobbar och tränar, men tro mig det gör jag. Hade jag en citatblogg skulle den banne mig uppdateras många gånger om dagen.  Likaså helgerna här i Halmstad har varit fullspäckade av saker. Går inte en ända helg utan att vi gör något. Ska försöka att catcha upp lite med inlägg och bilder från och om vad som hänt. Pride, Gekås, rehab, inflyttningsfest, Knallecupen  osv… ja listan går att göras lång.

                                                                                                        /Hoik


Kommentarer
Postat av: Anonym

DU är nog tamme tusan en av de vackraste kvinnorna jag har sett. Jag har aldrig sett mig själv sm bi- eller homosexuell, men jag har nog en girl crush på dig kvinna!

2013-08-26 @ 11:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0